Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27384

Title: Desarrollo de un juego como herramienta multimedia de aprendizaje y evaluación
Other Titles: Development of a game as a learning and Evaluation method
Authors: Muñoz Alférez, María José
Samos, J.
Ochoa, Julio J.
Quiles Morales, José Luis
Issue Date: 2010
Abstract: El empleo de recursos multimedia fomenta la curiosidad científica y apoya y refuerza el proceso de aprendizaje y evaluación. Necesitamos fomentar la capacidad del alumno para trabajar en equipo y compartir conocimientos y su participación en el desarrollo de la práctica docente. En este sentido un grupo de profesores de la Universidad de Granada estamos diseñando un programa de software libre, basado en un juego didáctico, el trivial, que sirva de herramienta multimedia para el aprendizaje y la evaluación del alumno. El sistema permite al profesor definir la composición de los equipos y las partidas que éstos pueden jugar. Este proyecto está financiado por la Unidad de Innovación Docente de la Universidad de Granada y está de acuerdo con la política de utilización de software libre de la UGR. Asimismo, de acuerdo con dicha política, estamos valorando liberar el software desarrollado.
The use of multimedia tools improves scientific curiosity, provides support and reinforces the process of learning and evaluation at the classroom. It is very important to estimulate some student’s skills as their capacity to working in group, their ability of to share knowledgement as well as their participation through the process of the teaching-learning process. According to the above mentioned issues, a team of proffesors at the University of Granada are developping a free software based tool. The software, inspired in the popular game “Trivial PursuitTM” would help as a multimedia tool for the learning and evaluation of the student. The system allows the teacher to define team composition and the games to be played.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Tecnologías educacionales
Educational technologies
Trivial pursuit
Juego y aprendizaje
Game and learning
Juego y evaluación
Game and evaluation
URI: http://hdl.handle.net/10481/27384
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Muñoz Alférez, M.J.; et al. Desarrollo de un juego como herramienta multimedia de aprendizaje y evaluación. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 132-136. [http://hdl.handle.net/10481/27384]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)132-136.pdf38.52 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada