Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27378

Title: Evaluación del workshop de encapsulación con especialistas en formación
Other Titles: Encapsulation assessment workshop with training specialists
Authors: García Montoya, E.
Pérez Lozano, P.
Aparicio Pelegrín, R.
Miñarro, Montserrat
Tico Grau, J.R.
Suñé Negre, J.M.
Issue Date: 2010
Abstract: Se presenta la evaluación de dos años académicos del workshop sobre encapsulación que realizan los alumnos del curso de especialización Título de Especialista de Farmacia Industrial y Galénica, (TEFIG) de Barcelona (Universidad de Barcelona). En el módulo se imparten clases teóricas (no evaluadas) y clases prácticas a partir de la propuesta Workshops realizada por los profesores. Los profesores del workshop actúan como mediadores y coordinadores del aprendizaje, encauzando los problemas que van apareciendo durante las prácticas. Para la valoración de la eficiencia del método docente propuesto se utilizan cuatro outputs que corresponden a la realización de un test al inicio de las prácticas y al final de las mismas, una encuesta de valoración por parte de los alumnos, una encuesta de valoración por parte de los profesores. Los resultados obtenidos en el test demuestran que la metodología propuesta es adecuada para afianzar los conocimientos adquiridos en teoría. En cuanto a la satisfacción de los alumnos y profesores ante esta nueva metodología, en ambos casos ha sido alta.
It presents the evaluation of the reflexive learning that carry out the students of the course of specialization “Specialist’s Degree in Industrial and Galenic Pharmacy”, of Barcelona (University of Barcelona)., concretely for the educational module of elaboration of capsules. In the module there are given theoretical classes (not evaluated) and practical classes (in Workshop format). The teachers in no case are tutors, but mediators and coordinators of the learning, intervene guiding the problems that are appearing during the practices. For the assessment of the efficiency of the teaching method uses four outputs corresponding to the completion of a test at the beginning of practices and at the end of the same, an evaluation survey by students, and another survey by evaluation of teachers. The test results show that the proposed methodology is appropriate to enhance the knowledge gained in theory. With regard to the satisfaction of students and teachers to this new methodology, in both cases has been high.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Evaluación
Evaluation/ Assesment
Aprendizaje reflexivo
Reflective learning
Docencia farmacia
Pharmacy teaching
URI: http://hdl.handle.net/10481/27378
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García Montoya, E.; et al. Evaluación del workshop de encapsulación con especialistas en formación. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 30-37. [http://hdl.handle.net/10481/27378]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)30-37.pdf116.21 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada