Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27336

Title: Algunas consideraciones sobre el papel del profesorado en el Proyecto Bolonia
Other Titles: Some thoughts on the role of teachers in the context of Bologna
Authors: Ruiz Martínez, María A.
Issue Date: 2010
Abstract: Bolonia nos ha traído un “proyecto” que requiere de un proceso de adaptación en todas las Universidades, proceso que se esta realizando y que se va a realizar de forma diferente en cada una de ellas. Como en todos los ámbitos de la vida la adaptación debe hacerse de forma progresiva por parte de todos los estamentos implicados tanto de autoridades como de profesores y alumnos, de ahí que la implantación de los distintos Grados esté afectando de forma desigual a las diferentes Universidades y a las diferentes Facultades, pero lo que la Sociedad espera de todos nosotros es que al cabo de unos años en todos los Centros se esté trabajando de acuerdo a este proyecto cuya implantación también requiere un coste. En esta comunicación se analizan algunos aspectos del papel del profesorado ante el proceso Bolonia; parodiando la trilogía de Stieg Larsson se comenta el papel docente, investigador y de gestión que realiza el profesorado y como se interrelacionan todas estas tareas, causando en algunas ocasiones detrimento en alguna de ellas. Se destacan los aspectos positivos y negativos que conlleva tanto a nivel de profesores como la incidencia de los mismos, sobre la futura formación de los alumnos, los farmacéuticos de un futuro no muy lejano.
Bologna has brought an education "project" that requires a process of adaptation in the University. This is being performed in a different way in each country. This adaptation should be progressively introduced by the pertinent authorities (mainly, students and professors) that are involved in this matter. Due to this fact, the integration of the different grades of teaching in the European universities and faculties is being done heterogeneously. However, the Society requires this new advance in the education of the future pharmacists despite the relative high cost associated. In this work, we analyze some aspects related to the role of the professors in the adaptation of the Bologna’s project. Parodying the Stieg Larsson’s film trilogy, we discuss the teaching, research and management activities carried out by the professors, and their interconnection (advantages and disadvantages) and consequences on the formation of our future health professionals.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Bolonia
Bologna
Docencia
Teaching
Investigación
Research
Gestión
Management
URI: http://hdl.handle.net/10481/27336
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ruíz Martínez, M.A.; Algunas consideraciones sobre el papel del profesorado en el Proyecto Bolonia. Ars Pharm; 51. Suplemento 2: 343-347.[http://hdl.handle.net/10481/27336]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)343-347.pdf29.84 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada