Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27328

Title: Proyecto de acción tutorial como guía de la formación de postgrado del alumno de Farmacia
Other Titles: Tutorship project as a guide for the postgraduate formation of Pharmacy students
Authors: Rufián-Henares, José A.
Luque Aznar, María Rocío
Issue Date: 2010
Abstract: La necesidad de una acción tutorial universitaria parece estar clara, pero no debe entenderse sólo como una intervención a lo largo de la trayectoria académica del estudiante para que su formación le sea provechosa, sino que también debe asumirse la función tutorial en aquellos estudiantes que ya egresados, deciden continuar con nosotros y realizar estudios de postgrado. Por ello que se hace necesario en estos casos llevar a cabo tareas de asesoramiento en la iniciación a la investigación, lo que abarca también tareas de preparación del estudiante en la toma de decisiones y aquellas relacionadas con el plano personal. En este sentido, se pretende realizar en el curso académico 2010/2011 un Proyecto de Acción Tutorial (PAT) que permita tutorizar alumnos de 4º y 5º de Farmacia interesados en la realización de un máster, tercer ciclo de las enseñanzas universitarias que les permitirá adquirir una formación avanzada de carácter especializado. Elegimos estos cursos porque es el momento de introducirse en la actividad investigadora mediante las becas de iniciación, que se solicitan en el penúltimo curso de la Licenciatura. Igualmente, participarán en dicho P.AT. los estudiantes de diversos másteres impartidos en la Facultad de Farmacia. Mediante diversas jornadas y tutorías, tanto personalizadas como grupales, se pretende que los participantes del PAT conozcan las posibilidades que ofrece la realización de un máster universitario y la investigación. Para ello se ofrecerá información sobre los distintos másteres que se ofertan en la Facultad de Farmacia, solicitud de becas de investigación, grupos de investigación, etc.
The need for a tutorship action at the university level seems to be clear, but it must not be understand only like an intervention along the academic trajectory of the student, but also it should be assumed the tutorship function in those students that after graduation, they decide to continue with us and follow their formation with postgraduate studies. Then, it becomes necessary in these cases to carry out counseling tasks in the start of the research stage, what includes also the preparation in decision making and those related to the personal plane. In this sense, we ask for financial support to perform during the academic course 2010/2011 a Tutorship Action Project (TAP) who will allow the tutorship of students from the degree of Pharmacy (4th and 5th courses) interested in the achievement of a master's degree, third cycle of the university educations that will allow them to acquire an advanced formation of specialized character. We choose these courses because it is the perfect moment to get in the research activity by means of the research starting grants, which are requested in the penultimate course of the degree. In the same way, there will take part in the TAP the students of those masters given in the Faculty of Pharmacy. By means of diverse seminars and tutorships, both personalized and group, it is claimed that the participants of the TAP will know the possibilities that there offers the achievement of a university master's degree and the research experience. Then, it will be offered information about the different masters offered in the Faculty of Pharmacy, request of grants, research groups, etc
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Acción tutorial
Tutorship action
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
European Higher Education Area (EHEA)
Investigación
Research
URI: http://hdl.handle.net/10481/27328
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rufián-Henares, J.A.; Luque Aznar, M.R. Proyecto de acción tutorial como guía de la formación de postgrado del alumno de Farmacia. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 389-395. [http://hdl.handle.net/10481/27328]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)389-395.pdf385.96 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada