Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27319

Title: Tutorización por alumnos de doctorado
Other Titles: Tutoring led by PHD students
Authors: Martín Villena, María J.
Morales Hernández, María E.
Gallardo Lara, Visitación
Ruiz Martínez, María A.
Clarés Naveros, Beatriz
Issue Date: 2010
Abstract: Debido a la implantación del Plan Bolonia, en las Universidades españolas se están produciendo numerosos cambios docentes. Uno de los más destacados es la potenciación del aprendizaje autónomo del alumno. Sin embargo, los alumnos que acceden a los diferentes grados procedentes de la E.S.O. (Educación Secundaria Obligatoria) no están acostumbrados a este tipo de aprendizaje. De ahí, que los alumnos necesiten de un tutor que les guíe, facilitando así, su incorporación al EEES (Espacio Europeo de Educación superior). Para ello, se propone la utilización de un sistema de tutorización llevado a cabo por alumnos de doctorado y de último curso. La propuesta se realiza en base a la experiencia y al éxito que otros programas están teniendo en el ámbito nacional e internacional.
Numerous educational changes are being producing due to the introduction of the Bologna Process in Spanish universities. One of the most prominent is the improvement of student's autonomous learning. Nevertheless students who access to the different degrees, from the E.S.O. (Obligatory Secondary Education) are not used to this type of learning. For this reason, students need a tutor who guides them, facilitating their incorporation to the EHEA (European Higher Education Area). The use of a system of tutoring led by PhD students and student from the last course is proposed. The proposal is made based on experience and success of others national and international programs.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Aprendizaje autónomo
Autonomous learning
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
European Higher Education Area (EHEA)
E.S.O (Educación Secundaria Obligatoria)
Tutorización
Tutoring
URI: http://hdl.handle.net/10481/27319
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Martín Villena, M.J.; et al. Tutorización por alumnos de doctorado. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 339-342. [http://hdl.handle.net/10481/27319]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)339-342.pdf31.85 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada