Show simple item record

dc.contributor.authorVicente, María Eugenia
dc.date.accessioned2013-06-25T10:03:35Z
dc.date.available2013-06-25T10:03:35Z
dc.date.issued2012-12-20
dc.identifier.citationVicente, M.E. (2012). A 100 años de la fundación de la carrera de Ciencias de la Educación en Argentina: campo profesional, tendencias y discusiones. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 3, pp. 163 – 175. [http://hdl.handle.net/10481/27273]es_ES
dc.identifier.issn1989-9572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/27273
dc.description.abstractLa carrera de Ciencias de la Educación tiene una presencia centenaria en Argentina y durante las últimas décadas su campo profesional ha sido caracterizado como heterogéneo, fragmentado y difuso. Este artículo propone revisar estas características a partir de analizar las estrategias que los graduados desarrollan en el campo profesional desde la década de 1970 a la actualidad. Para ello, se presentan avances en el análisis de los datos de un cuestionario aplicado a 82 graduados de la carrera de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata, institución donde se abre por primera vez la carrera en Argentina.es_ES
dc.description.abstractThe career of Sciences Education has a centennial presence in Argentina and in recent decades their professional field has been characterized as heterogeneous, fragmented and diffuse. This article intends to review these characteristics from analyzing the strategies that graduates developed in the professional field from the 1970s to the present. For this, we present advances in the analysis of data from a questionnaire given to 82 graduates of the career of Sciences Education from Universidad Nacional de La Plata, the institution where the career was opened for first time in Argentina.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectEducación y trabajoes_ES
dc.subjectEducation and workes_ES
dc.subjectCiencias de la Educaciónes_ES
dc.subjectSciences Educationes_ES
dc.subjectcampo profesional,es_ES
dc.subjectProfessional fieldes_ES
dc.subjectGraduados universitarioses_ES
dc.subjectGraduateses_ES
dc.subjectPrácticas profesionaleses_ES
dc.subjectProfessional strategieses_ES
dc.titleA 100 años de la fundación de la carrera de Ciencias de la Educación en Argentina: campo profesional, tendencias y discusioneses_ES
dc.title.alternative100 years from the foundation of the career of Sciences Education in Argentina: professional field, trends and discussionses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License