Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 3 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27273

Title: A 100 años de la fundación de la carrera de Ciencias de la Educación en Argentina: campo profesional, tendencias y discusiones
Other Titles: 100 years from the foundation of the career of Sciences Education in Argentina: professional field, trends and discussions
Authors: Vicente, María Eugenia
Issue Date: 20-Dec-2012
Abstract: La carrera de Ciencias de la Educación tiene una presencia centenaria en Argentina y durante las últimas décadas su campo profesional ha sido caracterizado como heterogéneo, fragmentado y difuso. Este artículo propone revisar estas características a partir de analizar las estrategias que los graduados desarrollan en el campo profesional desde la década de 1970 a la actualidad. Para ello, se presentan avances en el análisis de los datos de un cuestionario aplicado a 82 graduados de la carrera de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata, institución donde se abre por primera vez la carrera en Argentina.
The career of Sciences Education has a centennial presence in Argentina and in recent decades their professional field has been characterized as heterogeneous, fragmented and diffuse. This article intends to review these characteristics from analyzing the strategies that graduates developed in the professional field from the 1970s to the present. For this, we present advances in the analysis of data from a questionnaire given to 82 graduates of the career of Sciences Education from Universidad Nacional de La Plata, the institution where the career was opened for first time in Argentina.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación y trabajo
Education and work
Ciencias de la Educación
Sciences Education
campo profesional,
Professional field
Graduados universitarios
Graduates
Prácticas profesionales
Professional strategies
URI: http://hdl.handle.net/10481/27273
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Vicente, M.E. (2012). A 100 años de la fundación de la carrera de Ciencias de la Educación en Argentina: campo profesional, tendencias y discusiones. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 3, pp. 163 – 175. [http://hdl.handle.net/10481/27273]
Appears in Collections:Vol. 3 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol03_12_jett_vicente.pdf582.22 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada