Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27262

Title: Experiencias con alumnos de formacion profesional: un paso mas hacia el máster de profesorado de secundaria obligatoria, bachillerato, formacion profesional y enseñanzas de idiomas
Other Titles: Experiences with students of vocational training: a step toward the master of compulsory secondary teachers, high school, training and teaching of languages
Authors: Clarés Naveros, Beatriz
Martín Villena, María J.
Morales Hernández, María E.
Gallardo Lara, Visitación
Ruiz Martínez, María A.
Issue Date: 2010
Abstract: La experiencia de la Universidad de Granada en programas de competencia o formación profesional de alumnos no universitarios es reducida o nula, sin embargo uno de los objetivos de esta es colaborar en la formación de los profesores responsables de las enseñanzas medias a través del Máster de Profesorado de Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas. Asimismo, debemos reconocer que en la vida laboral son muchas las competencias similares entre profesionales procedentes de enseñanza de grado superior y aquellos que no han cursado estudios universitarios. En este sentido deberíamos conocer de primera mano las necesidades y perspectiva de los que serán nuestros alumnos de forma indirecta. Por este motivo parte del profesorado del Departamento de Farmacia y Tecnología Farmacéutica de la Universidad de Granada inicia un programa de acogida de estudiantes de Formación Profesional para la realización de su practicum. Esta primera experiencia servirá para el desarrollo y reflexión de futuras planificaciones docentes en lo referente a la participación del área en dicho master.
The experience of the University of Granada in competition or training programs for professional non-university students is reduced or absent, however one of the goals of this is to collaborate in the training of teachers responsible for school level through the Master of Teaching Compulsory Secondary, High school, vocational training and language studies. We must also acknowledge that in working life are many similar skills among professionals from higher-level education and those who have not attended university.In this sense we should know first hand the needs and perspectives of our future students indirectly. For this reason the faculty of the Department of Pharmacy and Pharmaceutical Technology, University of Granada began hosting a program of vocational training students to carry out their practicum. This first experience will serve the future development planning and reflection of teachers with regard to participation in the master area.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Máster
Profesor
Professor
Universidades
Universities
Formación profesional
Vocational training
Encuesta
Survey
URI: http://hdl.handle.net/10481/27262
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Clares Naveros, B.; et al. Experiencias con alumnos de formacion profesional: un paso mas hacia el master de profesorado de secundaria obligatoria, bachillerato, formacion profesional y enseñanzas de idiomas. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 443-450. [http://hdl.handle.net/10481/27262]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)443-450.pdf77.73 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada