Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Gazeta de Antropología >
Nº 29/1 - 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/26479

Title: Perspectivas teóricas de Cibercultura, y su aplicación en espacios educativos
Other Titles: Theoretical perspectives of Cyberculture, and its application to educational spaces
Authors: Cabrera, Jossue
Issue Date: May-2013
Abstract: Las nuevas tecnologías están presentes en la vida cotidiana de las personas en la sociedad de la información. Esta cotidianidad ha interesado a científicos sociales, realizando numerosos estudios en y de contextos en los que se integran los dispositivos tecnológicos, siendo más frecuente el estudio en la escuela o la universidad que en otros espacios educativos, debido, entre otros factores, al especial interés sobre la juventud y la infancia que tiene que capacitarse tecnológicamente para la ciudadanía del siglo XXI. Así, el presente estado de la cuestión trata recoger trabajos teóricos y prácticos relacionados con las nuevas tecnologías desde dos áreas de investigación, el antropológico y el educativo.
New technologies are present in everyday life in the Information Society. Social Scientists have been interested in this daily life, working in numerous studies in and of contexts where technological devices are involved. Studies in schools or the universities are most frequent because of, among other factors, the special interest in youth and children, who need to be technologically trained for 21st century citizenship. Thus, the present state of the art examines some theories and practical works related to new technologies in two areas, namely anthropological and the educational.
Sponsorship: - Grupo de investigación Antropología y Filosofía (SEJ-126). Universidad de Granada. - Área de Antropología Social. Universidad de Jaén. - Laborarorio de Antropología Social y Cultural (HUM-472). Universidad de Almería. - Departamento de Filosofía II. Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Gazeta de Antropología;29(1): artículo 08 (2013)
Keywords: Cibercultura
Cyberculture
Antropología
Anthropology
Alfabetización tecnológica
Technological literacy
Sociedad de la información
Information society
URI: http://hdl.handle.net/10481/26479
ISSN: 2340-2792
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Cabrera, J. Perspectivas teóricas de Cibercultura, y su aplicación en espacios educativos. Gazeta de Antropología, 29(1): artículo 08 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/26479]
Appears in Collections:Nº 29/1 - 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GA 29-1-08 JossueCabrera.pdf149.5 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada