Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl3) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/26436

Title: Blended learning en la profesión farmacéutica: una nueva forma de aprendizaje
Other Titles: Blended learning in the pharmaceutical profession: a new form of learning
Authors: Bombillar Sáenz, Francisco Miguel
Castillo Rodríguez, C. del
Issue Date: 2010
Abstract: La necesidad de una auténtica formación continuada a lo largo de la vida del profesional farmacéutico en lo referente a la actualización de sus conocimientos provocados por el vertiginoso avance de la Ciencia y más concretamente de disciplinas relacionadas con la Farmacia como la Bioquímica, la Biotecnología, Farmacología etc. ha hecho emerger lo que parece ser un nuevo mercado formativo, el b-learning o enseñanza combinada. Dicho término se usa específicamente para referirse a la combinación de educación presencial-tradicional y en línea u on-line (e-learning), pudiéndolo definir como la integración de elementos comunes a la enseñanza presencial, con elementos de educación a distancia a través de Internet.
The necessity of an authentic continuous formation along the pharmaceutical professional's life regarding the upgrade of their knowledge caused by the vertiginous advance of the Science and more concretely of disciplines related with the Pharmacy like the Biochemistry, the Biotechnology, Pharmacology etc. has made what seems to be a new formative market, the b-learning or combined teaching to emerge. This term is used specifically to refer to the combination of present-traditional and on-line or on-line education (and-learning), being able to him to define as the integration of elements common to the present teaching, with education elements at distance through Internet.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Farmacia
Pharmacy
Profesión farmacéutica
Pharmaceutical profession
Blended learning (b-learning)
e-learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/26436
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bombillar Sáenz, F.M.; Castillo Rodríguez, C. Blended learning en la profesión farmacéutica: una nueva forma de aprendizaje. Ars Pharm 2010; 51.Suplemento 3: 319-326. [http://hdl.handle.net/10481/26436]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl3)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl3)319-326.pdf148.28 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada