Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 42 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24748

Title: Problemática de los alumnos de magisterio durante el prácticum: estudio en la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla
Other Titles: Problems of teacher training students during student teaching practice: study at the Education and Humanities Faculty of Melilla
Authors: Epelde Larrañaga, Amaya
Issue Date: 2012
Abstract: Aunque algunas investigaciones demuestran que los años de experiencia mejoran la actividad docente del profesorado, la nueva sociedad exige que se acorte cada vez más la distancia entre el profesor novel y experto, con una preparación óptima universitaria que permita que de manera rápida y eficaz se adapte a la enseñanza. En este trabajo, se pretende estudiar la problemática que presenta el estudiante de Magisterio de la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla en la realización del Prácticum, y para ello se ha elaborado un cuestionario que ha sido cumplimentado por estudiantes y egresados de la Facultad. Como resultado se ha obteniendo una clara carencia de profesionalización. Ante lo que concluimos, que tres meses de Prácticum no son suficientes para solventar estos problemas, que consideramos deben ser resueltos antes de la finalización de la carrera
Although some research studies show years of experience improve a teacher’s teaching; today’s society requires the distance between the new and expert teacher, to get shorter and shorter, with optimum university training, enabling a quick efficient manner to adjust to teaching. The aim of this paper is to study the problems of the Teacher Training student from the Education and Humanities Faculty of Melilla during work experience. To this effect a survey has been created which students and Faculty graduates have completed. The result of this has been a clear lack of professionalization. Whereby we have concluded three months’ student teaching practice is insufficient to solve these problems, which we feel should be settle prior to completion of their university studies.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Formación del Profesorado
Prácticum
Profesionalización
Teacher training
Student teaching
Professionalization
URI: http://hdl.handle.net/10481/24748
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Epelde Larrañaga, A. Problemática de los alumnos de magisterio durante el prácticum: estudio en la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla. Publicaciones, 42: (2012). [http://hdl.handle.net/10481/24748]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 42

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Amaya artículo def para publicar pdf.pdf190.56 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada