Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 40 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24726

Title: Hacia una práctica docente reflexiva
Other Titles: Towards a reflective teaching practice
Authors: Sadio Ramos, Fernando
Ortiz Molina, María Angustias
Issue Date: 2010
Abstract: En este texto, procedemos a la presentación y defensa de una perspectiva de formación de profesorado en la que las ideas de reflexividad, intersubjetividad y narratividad son los ejes esenciales. En ese sentido, nuestro texto procede a una fundamentación teórica de esa perspectiva y a la presentación de un ejemplo concreto de aplicación de la misma. Empezamos por la exposición de una filosofía de la educación y de la formación sentada en esos conceptos, bajo la cual se analiza el ejemplo de autoevaluación que se presenta en seguida. El ejemplo presentado corresponde a la autoevaluación a que uno de nosotros procedió como Profesora de Didáctica de la Expresión Musical en Universidad.
In this text, we present and defend a perspective concerning teacher training in which the ideas of reflexivity, intersubjectivity and narrativity are the main supporting axis. In this sense, our text presents the theoretical foundation of that perspective and a practical example of its application. We start by exposing a philosophy of education and formation based on those concepts, under which an example of self-evaluation is analysed. This example corresponds to the self-evaluation performed by one of us while University Teacher of Didactics of Musical Expression.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Reflexividad
Intersubjetividad
Autoevaluación
Narración
Reflexivity
Narration
URI: http://hdl.handle.net/10481/24726
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sadio Ramos, F.; Ortiz Molina, M.A. Hacia una práctica docente reflexiva. Publicaciones, 40: 205-223 (2010).[http://hdl.handle.net/10481/24726]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 40

Files in This Item:

File Description SizeFormat
532. n. 40.pdf466.29 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada