Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 40 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24720

Title: Las actitudes hacia las matemáticas en el alumnado de ESO: un instrumento para su medición
Other Titles: Attitudes towards mathematics in a high school students: a tool for measuring
Authors: Alemany-Arrebola, Inmaculada
Lara, Ana I.
Issue Date: 2010
Abstract: El objetivo central del presente trabajo ha consistido en diseñar y validar un instrumento de medida de actitudes hacia las matemáticas del alumnado en Educación Secundaria Obligatoria. A partir de los datos obtenidos tras aplicar el cuestionario piloto a 236 estudiantes de 2º y 3º de la ESO, se obtuvo un instrumento de 37 ítems con fiablilidad de (α = .923), que permiten afirmar que éste reúne unas propiedades métricas que pueden considerarse como muy buenas.
This work’s main aim deals with designing and validating the measure instruments of an attitude towards Mathematics for students in compulsory secondary education. From the data obtained after putting into practice a questionnaire to 236 students – 2º and 3º ESO, it was gotten an instrument of 37 items with reliability of (α = .923) , which let us affirm that this has metrical features that can be considered as very good
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Actitudes hacia las matemáticas
Medición de actitudes
URI: http://hdl.handle.net/10481/24720
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Alemany Arrebola, I; Lara, A.I. Las actitudes hacia las matemáticas en el alumnado de ESO: un instrumento para su medición. Publicaciones, 40: 49 - 71 (2010).[http://hdl.handle.net/10481/24720]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 40

Files in This Item:

File Description SizeFormat
523. n. 40.pdf539.65 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada