Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 35 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24134

Title: Apuntes para una nueva Educación Musical en la escuela
Authors: Bernal Vázquez, Julia
Issue Date: 2005
Abstract: El éxito de la educación musical en la escuela depende en gran medida de cómo el profesor selecciona, organiza y secuencia los contenidos y las experiencias de aprendizaje. Adoptar una metodología coherente para desarrollar el currículum musical es hacer referencia expresa al conjunto de estrategias didácticas y modos de intervención que permite desarrollar la acción educativa y es el profesor, con absoluta autonomía y como responsable directo, quien ha de saber elegir el modelo didáctico para que su adaptación a la práctica concreta resulte apropiada a las características individuales de sus alumnos.
The success of the musical education in the school depends in great measure of how the techer selects, organizes and sequence the contents and the learning experiences. Adopting a coherent methodology to develop the musical currículum is to make expressed reference to the group of didactic strategies and intervention ways that allows to develop the educational action and is the techers, with absolute autonomy and as responsible direct, who must to know how to choose the didactic standar for its adaptation to the concrete practice to be appropriate to the individual characteristics of the students.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación musical
Currículum musical
URI: http://hdl.handle.net/10481/24134
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bernal Vázquez, J. Apuntes para una nueva Educación Musical en la escuela. Publicaciones, 35: 61-73 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/24134]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 35

Files in This Item:

File Description SizeFormat
405_35.pdf197.56 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada