Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 34 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24101

Title: El teatro de lengua inglesa: perspectivas didácticas para una educación axilógica
Authors: Guijarro Ojeda, Juan Ramón
Issue Date: 2004
Abstract: El área de Lengua Extranjera es el caldo de cultivo idóneo para llevar a cabo una educación en valores consciente y planificada para dar respuesta a los problemas sociales de nuestros días. En los años noventa, la LOGSE establece la transversalidad como el eje en el que enmarcar y desarrollar estos enfoques axiológicos. Educar a las nuevas generaciones en valores de respeto y tolerancia hacia la otredad es de vital importancia en el mundo globalizado, multicultural e intercultural en que vivimos. Con este propósito, proponemos el uso didáctico del teatro en el aula de inglés como medio para trabajar la cooperación, la comprensión, la otredad y la tolerancia hacia todos aquellos elementos personales y sociales que conforman la idiosincrasia de la diferencia.
The Foreign Language classroom is the perfect melting pot where to implement conscious and well-planned axiological practices to solve the social problems of our days. In the early nineties, the LOGSE states cross-curricular education as the framework where to insert the teaching of values. Nowadays, educating the new generations for tolerance and respect towards otherness is of core importance in the globalized, multicultural, and intercultural world we live in. In order to achieve this objective, we propose the didactic use of drama in the EFL classroom as a means to foster values such as cooperation, understanding, otherness and tolerance towards those aspects which convey different identities.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Lengua extranjera
Literatura
Teatro
Transversalidad
Axiología
Literature
Foreign language
Crosscurricular education
URI: http://hdl.handle.net/10481/24101
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Guijarro Ojeda, J.R. El teatro de lengua inglesa: perspectivas didácticas para una educación axilógica. Publicaciones, 34: 81-93 (2004).[http://hdl.handle.net/10481/24101]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 34

Files in This Item:

File Description SizeFormat
398. n. 34.pdf245.92 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada