Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 34 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23974

Title: Una aproximación a la antinomía tecnofobia versus tecnofilia docente
Authors: Fuentes Esparrell, Juan A.
Ortiz-Gómez, María del Mar
Issue Date: 2004
Abstract: Se aborda el delicado problema de la resistencia del colectivo docente a la incorporación sistemática de las fuentes de información presentes en los sistemas tecnológicos de naturaleza analógica y digital (tecnofobia). Dicho de otro modo, tratamos las barreras que obstaculizan la integración curricular de los medios y las tecnologías, realizando una aproximación al origen y consecuencias de la tecnofobia docente.
The delicate problem of the resistance is approached from the educational community to the systematic incorporation of the present sources of information in the technological systems of analogical and digital nature (technophobia). Said otherwise, we treat the barriers that block the curricular integration of the means and the technologies, carrying out an approach to the origin and consequences of the educational technophobia.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Personal docente
Tecnologías de la información y la comunicación (TIC)
URI: http://hdl.handle.net/10481/23974
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Fuentes Esparrell, J.A.; Ortiz Gómez, M.M. Una aproximación a la antinomía tecnofobia versus tecnofilia docente. Publicaciones, 34: 37-42 (2004). [http://hdl.handle.net/10481/23974]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 34

Files in This Item:

File Description SizeFormat
395_34.pdf286.89 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada