Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 33 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23949

Title: El entrenamiento integrado en edades tempranas
Authors: Ortega Caballero, Manuel
Issue Date: 2003
Abstract: La característica principal de los alumnos en edades tempranas es su carácter notablemente activo, lo que nos lleva a los adultos formadores en la educación física y/o deportiva del niño que el trabajo que se presente, de entrenamiento o de formación física, sea llevadera, variada y atractiva pues la demanda de atención para que sea efectivo el trabajo físico es de gran magnitud. Este entrenamiento nos aportará la ventaja de acercarnos con la mayor similitud posible a la realidad. Durante el aprendizaje el proceso de transferencia entre habilidades e iniciación deportiva será más eficaz. También, la mejora y percepción global de las situaciones lúdicas de entre compañeros dará respuestas reales a situaciones reales en el mismo momento. También economizamos tiempo de cara a grupos numerosos, tocando en menos tiempo más aspectos de interés general. A nivel socio-afectivo es fácil vislumbrar que la relación entre participantes va aportar una gran riqueza no tan sola deportiva sino también humana y personal. Por todo ello he aquí la siguiente exposición de la importancia del entrenamiento con aspectos integrados en el deporte a edades tempranas de nuestros alumnos y/o jugadores.
The main characteristic of the students in early ages is its notably active character, what takes us to the mature formations in the boy’s physical and sport education that the work that is presented, of training or of physical formation, be bearable, varied and attractive because the demand of attention so that it is effective the physical work is of great magnitude. This training will contribute us the advantage of coming closer with the biggest similarity possible to the reality. During the learning the transfer process between abilities and sport initiation will be more effective. Also, the improvement and global perception of the games situations of among partners he will give real answers to real situations in the same moment. We also economize time of face to numerous groups, playing in less time more aspects of general interest. At partner-affective level it is easy to glimpse that the relationship among participants goes to not contribute a great wealth so alone sport but also human and personal. For everything there is it here the following exhibition of the importance of the training with aspects integrated in the sport to our students’ early ages and players.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación física
Niños
Sport education
Children
URI: http://hdl.handle.net/10481/23949
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ortega Caballero, M. El entrenamiento integrado en edades tempranas. Publicaciones, 33: 19-27 (2003). [http://hdl.handle.net/10481/23949]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 33

Files in This Item:

File Description SizeFormat
373_33.pdf39.76 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada