Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 32 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23941

Title: Breve análisis de los factores que intervienen en el aprendizaje ortográfico
Authors: Rico-Martín, Ana M.
Issue Date: 2002
Abstract: Si revisamos el rendimiento escolar de nuestros alumnos referido a la lengua escrita comprobaremos cómo uno de los problemas que frecuentemente se nos plantea, además de la alarmante pobreza de vocabulario y la precariedad de la expresión, son las faltas de ortografía. Ello se debe a la complejidad de los factores que intervienen en el proceso escritor donde está implicada esta disciplina lingüística. En este artículo estudiamos cada uno de estos elementos que, a nuestro juicio, deben considerarse al analizar el fracaso ortográfico de nuestros estudiantes.
If we reexamine our students school efficiency relating written language, we will verify that one of the problems that we usually find, besides the alarming vocabulary poverty and the precarious expression, are orthographic mistakes. This fact is due to the complexity of the writing process factors where this linguistic discipline is implicated. In the present paper we specify every one of these elements that we must be considered on analysing the wrong spelling of our students.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Aprendizaje ortográfico
Faltas de ortografía
Orthographic mistake
URI: http://hdl.handle.net/10481/23941
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rico-Martín, A.M. Breve análisis de los factores que intervienen en el aprendizaje ortográfico. Publicaciones, 32: 71-84 (2002). [http://hdl.handle.net/10481/23941]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 32

Files in This Item:

File Description SizeFormat
366_32.pdf34.43 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada