Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 32 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23935

Title: Las bases literarias de la comprensión lectora
Authors: Molina García, María José
Issue Date: 2002
Abstract: Partiendo de la base de que el concepto de lectura ha cambiado, justificamos en este artículo la necesidad de trabajarla en el aula dentro de un programa de Didáctica de la Literatura, por ser ésta la vía más completa en la formación de los alumnos desde los primeros niveles educativos para alcanzar una correcta Comprensión Lectora. Abordaremos la Literatura Infantil y Juvenil desde sus comienzos y en sus aspectos más importantes tanto textuales como referidos a la ilustración, otorgándole a ésta última, un papel primordial en el fomento del hábito lector.
Assuming that the concept of reading has changed, we justify the need to work it in Didactics of Literature, on being one of the most complete channel in the students training to reach a correct reading comprehension from the first educational levels. We will deal with children’s and youth literature since its beginnings and with its most important textual aspects and those referred to the illustration, granting to the last one a fundamental role in the promotion of the reading habit.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Comprensión lectora
Correct reading comprehension
Niños
Children
URI: http://hdl.handle.net/10481/23935
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Molina García, M.J. Las bases literarias de la comprensión lectora. Publicaciones, 32: 85-103 (2002). [http://hdl.handle.net/10481/23935]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 32

Files in This Item:

File Description SizeFormat
367_32.pdf43.84 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada