Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 31 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23930

Title: Análisis de la experiencia docente de una profesora novel y otra experta en la rama de la Educación Musical
Authors: Epelde Larrañaga, Amaya
Issue Date: 2001
Abstract: La importancia de la música como parte de la formación y la cultura que la escuela está obligada a dar a los niños y a los jóvenes ha sido reconocida en tiempos relativamente recientes; durante muchos años se ha llevado a cabo un proceso de valorización de la Música como elemento educativo. En este proceso de valorización, el maestro ocupa uno de los lugares más importantes. Niños y padres han de llegar a reconocer el valor de la música en la formación del educando, siendo parte del mismo, transmitido por el maestro. Desde esta perspectiva, y con un afán constructivista se realiza un análisis comparativo de dos importantes perfiles en la educación, el profesor novel y el profesor experto, diagnosticando los problemas con los que se encuentra el principiante para conseguir sus objetivos, y ayudando así a solventarlos.
The importance of music as part of the education and culture that schools are obliged to give children and adolescents has been acknowledged in relatively recent times. For many years music has undergone a process of evaluation as an educative factor. During this process the teacher occupies one of the most important positions. Children and parents have to recognise the value of music in, and as part of, the education of the pupil as passed on by the teacher. From this perspective, and in a constructive way, a comparative analysis is made of the two important profiles in education, the inexperienced teacher and the experienced teacher, identifying the problems encountered by the former in order to achieve his or her objectives, and thus helping to solve them.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Educación musical
Profesor experto
Profesor novel
Education music
Inexperienced teacher
Expert teacher
URI: http://hdl.handle.net/10481/23930
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Epelde Larrañaga, A. Análisis de la experiencia docente de una profesora novel y otra experta en la rama de la Educación Musical. Publicaciones, 31: 67- 88 (2001). [http://hdl.handle.net/10481/23930]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 31

Files in This Item:

File Description SizeFormat
353. n. 31.pdf50.77 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada