Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 31 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23851

Title: Formación de profesores y educación matemática
Authors: Llinares, Salvador
Issue Date: 2001
Abstract: La Reforma en Educación Matemática genera nuevas responsabilidades para el profesor de matemáticas y por tanto genera cuestiones en el campo de la formación de profesores. En este trabajo describiremos las implicaciones que de las nuevas perspectivas sobre el conocimiento y la manera de llegar a conocer se plantean en nuestra manera de entender el aprendizaje del profesor. Las nociones “actividad autentica”, “comunidad de discurso” y “cognición como distribuida” se utilizan para organizar las reflexiones sobre el diseño de entornos de aprendizaje, las prácticas de enseñanza y la potencialidad de las nuevas tecnologías en la formación de profesores de Matemáticas. Finalmente se considera la Didáctica de la Matemática, como dominio científico, un referente en la formación de profesores de matemáticas.
Reform of Mathematics Education poses new responsabilities to mathematics teacher and so it generates issues in teacher education. In this paper I describe what new views of knowledge and ways to getting know say about teacher learning. Notions of “authentic activities”, “discourse communities” and “cognition as distributed” are used to organize the reflections about design of learning environments, teaching practice and new technology in mathematics teacher education. Finally, Didacticts of Mathematics, as a scientific domain, is considered a referent to mathematics teacher education.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Description: Conferencia pronunciada en el Acto Solemne de Inauguración del curso 2000-2001 en la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla, 6 de octubre de 2000.
Keywords: Educación
Matemáticas
Profesores
Education
Mathematics
Teacher
URI: http://hdl.handle.net/10481/23851
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Llinares, S. Formación de profesores y educación matemática. Publicaciones, 31: 9-26 (2001). [http://hdl.handle.net/10481/23851]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 31

Files in This Item:

File Description SizeFormat
350n31.pdf51.56 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada