Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº18, junio 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23242

Title: La interculturalidad como macrocompetencia en la enseñanza de lenguas extranjeras: revisión bibliográfica y conceptual.
Other Titles: Interculturality as macrocompetence in foreign language teaching: conceptual and bibliographical overview.
Authors: Barros García, Benamí
Kharnásova, Galina M.
Issue Date: Jun-2012
Abstract: El presente artículo se centra en el estudio de la interculturalidad en tanto que factor esencial y necesario en la enseñanza y adquisición de lenguas extranjeras. Para ello se ha optado por partir de una revisión de la definición de competencia intercultural, así como de su consolidación terminológica, con el fin de, finalmente, justificar la idoneidad y posibilidades prácticas de un enfoque que conciba la competencia intercultural como macrocompetencia. Asimismo, serán parte central del presente estudio las condiciones para una óptima transversalización, integración y desarrollo de la competencia intercultural en el aprendiente.
This article focuses in the study of interculturality as an essential and necessary factor in foreign language learning/acquisition. To begin we review the definition of intercultural competence along with the terminological validity, so we can justify the definitions suitability and the possibilities posed by an approach that conceives intercultural competence as a macrocompetence. We will also deal with those conditions needed for achieving optimal levels of mainstreaming, integration and formation of intercultural competence in foreign language learners.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Interculturalidad
Macrocompetencia
Enseñanza y adquisición de LE
Lingüistica aplicada
Interculturality
Macrocompetence
Applied lingüistics
Foreign language
URI: http://hdl.handle.net/10481/23242
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Barros García, B.; Kharnásova, G.M. La interculturalidad como macrocompetencia en la enseñanza de lenguas extranjeras: revisión bibliográfica y conceptual.. Porta Linguarum, 18: 97-114 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/23242]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº18, junio 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
6 Benami Barros.pdf294.37 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada