Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 12,1 (2008) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23214

Title: ¿Ayuda u obstáculo? Sentido y credibilidad de la función asesora
Other Titles: Help or obstacle? Sense and credibility of the function advises
Authors: Murillo Estepa, Paulino
Issue Date: 2008
Abstract: Los centros educativos, ante los continuos desafíos a los que se ven sometidos, se encuentran inmersos en procesos complejos de reorientación de sus fines y medios, dado que han de dar algún tipo de respuesta a la situación que les toca vivir. Además, la mayoría de las veces no cuentan con los apoyos y recursos necesarios a la hora de dar tales respuestas, o bien cuentan con ellos, pero de manera tan poco coordinada y tan escasamente rentabilizada, que en lugar de suponer una ayuda pueden significar una dificultad añadida. En este artículo analizamos la dimensión institucional de la función asesora con la intención de aportar pistas que puedan contribuir a su desarrollo en los centros, de forma que se convierta en ayuda real para los mismos, así como que se perciba y valore su verdadero sentido, recuperando la credibilidad perdida en épocas anteriores.
The educational centres, before the continuous challenges they have to face, are immersed in complex processes of reorientation of their purposes and means, since they have to give some type of response to the situation that they have to live. In addition, the majority of the times they do not possess the supports and necessary resources at the moment of giving such responses or maybe they do, but in such an uncoordinated way and so scantily promoted, that instead of meaning an aid they can mean an added difficulty. In this article we analyze the institutional dimension of the advisory function with the intention of offering tracks that could contribute to its development in the centres, so that it becomes real aid for them, so that its value and true sense are perceived, recovering the lost credibility at previous times.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev121ART9;121
Keywords: Función asesora
Análisis institucional
Procesos reflexivos
Formación y cambio
Function advices
Institutional analysis
Reflexive processes
Training and change
URI: http://hdl.handle.net/10481/23214
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Murillo Estepa, P. ¿Ayuda u obstáculo? Sentido y credibilidad de la función asesora. Profesorado, 12(1): artículo9 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/23214]
Appears in Collections:Vol. 12,1 (2008)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev121ART9.pdf67.08 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada