Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 12,1 (2008) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23208

Title: El papel de la motivación de los asesores y profesores en el proceso de asesoramiento
Other Titles: The figure of the motivation of the advisers and professors in the advice process
Authors: Carretero, Reyes
Liesa Hernández, Eva
Mayoral Serrat, Paula
Mollá, Núria
Issue Date: 2008
Abstract: El escenario de asesoramiento colaborativo es un espacio sociocultural donde lo que se hace y se dice condiciona el tipo de interacción que se va a dar entre las personas que participan así como la actividad que llevan a cabo de manera conjunta. En este artículo vamos a reflexionar sobre el papel de la motivación de los profesores y asesores para mantener el asesoramiento así como en las posibilidades que tiene el asesor para crear y mantener un contexto que resulte motivante para asesor y asesorados.
The collaborative assessment scenario is a sociocultural setting where what is done and said determines the kind of interaction that will take place among the people involved as well as the activity carried out jointly. In this article we will reflect on the role of teachers and educational counselors' motivation to maintain assessment as well as the possibilities for the counselor to create and maintain an environment that is motivating for both him/herself and those being advised.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev121COL4;121
Keywords: Asesoramiento psicoeducativo
Modelo colaborativo
Motivación
Pauta de análisis de contextos de asesoramiento
Psycho educational assessment
Collaborative model
Motivation
Pattern analysis contexts advice
URI: http://hdl.handle.net/10481/23208
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Carretero, R.; Liesa, E.; Mayoral, P.; Mollá, N. El papel de la motivación de los asesores y profesores en el proceso de asesoramiento. Profesorado, 12(1): (2008). [http://hdl.handle.net/10481/23208]
Appears in Collections:Vol. 12,1 (2008)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev121COL4.pdf92.3 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada