Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 12,1 (2008) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23204

Title: Hacia una dramática del asesoramiento escolar: escenario, texto y actuación
Other Titles: Towards a "dramatic" of the School Advisory stage, text and performance
Authors: Romero, Claudia A.
Issue Date: 2008
Abstract: En este artículo se parte del supuesto de que el Asesoramiento Escolar es una función que, bajo ciertas condiciones, resulta necesaria y valiosa para la reconstrucción tanto de la “gramática escolar” como de la “gramática del cambio”. Tomando como base diversos estudios de casos de prácticas emergentes de Asesoramiento en procesos de Mejora Escolar , se presentan renovadas notas de identidad del Asesoramiento Escolar y de las condiciones de su práctica a las que se presenta como una “dramática”, un “actuar en situación” y se describen tres componentes: el escenario, el texto y la actuación. El Asesoramiento se presenta como una experiencia vital, democrática, de colaboración, que conduce a la transformación del sentido escolar.
This article assumes that the School Advisory is a function that, under certain conditions, it is necessary and valuable for the reconstruction of both the "grammar school" and the "grammar of change." Based on several case studies of practical advice on emerging processes School Improvement, are renewed notes identity of the School Advisory and conditions of its practice to which presents itself as a "dramatic", an "act situation" and describes three components: the stage, the text and performances. The advice is presented as a life experience, democratic, collaborative, leading to the transformation of meaning school.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev121ART6;121
Keywords: Asesoramiento
Mejora Escolar
Colaboración
Democratización
Advice
School Improvement
Collaboration
Democratization
URI: http://hdl.handle.net/10481/23204
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Romero, C.A. Hacia una dramática del asesoramiento escolar: escenario, texto y actuación. Profesorado, 12(1): (2008). [http://hdl.handle.net/10481/23204]
Appears in Collections:Vol. 12,1 (2008)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev121ART6.pdf113.09 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada