Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,3 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23168

Title: Uso de herramientas web 2.0 con futuros docentes de matemáticas
Other Titles: Use of web 2.0 tools with future teachers of mathematics
Authors: Maenza, Rosa
Sgreccia, Natalia
Issue Date: 2011
Abstract: En este artículo se presenta la descripción de una experiencia educativa, donde se implementó una propuesta de innovación en el aula empleando TIC. La experiencia se desarrolló el año 2010 en la asignatura denominada Residencia de la carrera de grado Profesorado en Matemática de la Universidad Nacional de Rosario (Santa Fe - Argentina). Se empleó el espacio proporcionado por Google docs para propiciar la construcción de una comunidad de práctica en la cual los residentes interactuaron y elaboraron narrativas sobre las diferentes actividades realizadas en los niveles superior y secundario.
This article presents the description of an educational experience, which implemented an innovative proposal for using ICT in the classroom. The experience was realized in the year 2010 in the subject-matter denominated Teaching Practice in the degree career of Training Teachers of Mathematics of the National University of Rosario (Santa Fe - Argentina). We used the site of Google docs to facilitate the construction of a practice community where the future teachers interacted and narrated about the activities in the superior and secondary educative levels.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev153COL5;153
Keywords: Formación docente
Google Docs
Comunidades de práctica
Innovación con TIC
Training teachers
Practice communities
Innovation with TIC
URI: http://hdl.handle.net/10481/23168
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Maenza, R.; Sgreccia, N. Uso de herramientas web 2.0 con futuros docentes de matemáticas. Profesorado: Vol. 15(3): 279-295 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/23168]
Appears in Collections:Vol. 15,3 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev153COL5.pdf315.93 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada