Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 2,2 (1998) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23151

Title: La genealogía como consejera: ¿Podríamos aprender algunas lecciones de la reciente historia del currículum en España?
Other Titles: Genealogy as advisor: Can we learn some lessons from the recent history of the curriculum in Spain?
Authors: Escudero Muñoz, Juan Manuel
Issue Date: 1998
Abstract: El artículo analiza tres aspectos del tema: la genealogía de los estudios del currículum en España como espacio de producción textual, puntos principales de discusión y situación actual y futuro. Los estudios curriculares en España se han movido más en el ámbito académico que en la generación de conocimiento para la acción, tanto de niveles, contenidos o profesionales. Igualmente se cuestiona el modo de relación entre el currículum y las reformas educativas de los ochenta y noventa. En lugar de un desencanto o silencio sobre el currículum se entiende que hay nuevos desafíos con el surgimiento de otras voces en la escena.
The article analyzes three aspects of the topic: the genealogy of the studies on the curriculum in Spain as a space for text production, main points of discussion and the current and future situation. The curricular studies in Spain have been carried out mostly in the academic realm, rather than generating knowledge for action related to levels, contents or professionals. The type of relationship between the curriculum and the educational reforms of the 1980’s and 1990’s is also discussed. Rather than disenchantment or silence about the curriculum, it is understood that there are new challenges with the appearance of other voices on the scene.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev22ART2;22
Keywords: Relación teoría-práctica
Curriculum como producción textual
Relación teoría-práctica
Theoretical-practical relationship
Curriculum as text production
Relationship between theory and practice
URI: http://hdl.handle.net/10481/23151
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Escudero Muñoz, J.M. La genealogía como consejera: ¿Podríamos aprender algunas lecciones de la reciente historia del currículum en España?. Profesorado, 2(2): (1998). [http://hdl.handle.net/10481/23151]
Appears in Collections:Vol. 2,2 (1998)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev22ART2.pdf73.31 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada