Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 2,1 (1998) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23145

Title: Redes y desarrollo profesional del docente: entre el dato Serendipiti y el foro de trabajo colaborativo
Other Titles: Networks and teacher professional development: between the serendipity datum and the collaborative work forum
Authors: Salinas Ibáñez, Jesús
Issue Date: 1998
Abstract: El artículo versa sobre las posibilidades de la red en el desarrollo profesional del docente. Describe las principales oportunidades que las redes ofrecen para el desarrollo personal y profesional del docente. Abarcan un amplio abanico desde el acceso aleatorio a datos valiosos (el dato serendipiti, que surge a partir del cotejo de otros datos sin que haya sido buscado de manera deliberada), hasta verdaderos programas de trabajo colaborativo en la creación de materiales didácticos y/o desarrollo de proyectos de investigación y de innovación.
The article discusses the possibilities provided by networks in professional development for teachers. It describes the main opportunities the networks offer for teachers’ personal and professional development. It includes a wide range, from random access to valuable data (the serendipity datum, which appears without having deliberately looked for it when looking for other data), to real collaborative work programs in the creation of didactic materials and/or the development of research and innovation projects.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_2(1)_13-24;21
Keywords: Desarrollo profesional docente
Colaboración
Internet
Redes de formación
Tecnología educativa
Teacher professional development
Collaboration
Training networks
Educational technology
URI: http://hdl.handle.net/10481/23145
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Salinas Ibáñez, J. Redes y desarrollo profesional del docente: entre el dato Serendipiti y el foro de trabajo colaborativo. Profesorado, 2(1): 13-24 (1998). [http://hdl.handle.net/10481/23145]
Appears in Collections:Vol. 2,1 (1998)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_2(1)_13-24.pdf74.67 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada