Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 2,1 (1998) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23140

Title: Un modelo alternativo para la formación de los futuros profesores en el uso de las TICs
Other Titles: An alternative model for training future teachers in the use of ICT
Authors: Bartolomé Pina, Antonio
Issue Date: 1998
Abstract: El artículo ofrece una propuesta de formación inicial para los futuros docentes en el ámbito de las tecnologías de la información y la comunicación. Diferencia entre las asignaturas “Tecnología Educativa” (Pedagogía) y “Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación”. Ofrece tanto las claves que definen el modelo de formación del futuro pedagogo, como el modelo que ha desarrollado para la impartición de su asignatura de manera pormeronizada. Por último, desde la reflexión sobre su experiencia profesional, recoge los logros formativos que han conseguido sus estudiantes.
The article offers a proposal for initial training of future teachers in the area of the information and communication technologies. It differentiates between the subjects “Educational Technology” (Pedagogy) and “New Technologies Applied to Education”. It offers both the keys that define the training model of the future educator and the model the author has developed for presenting the subject in a detailed way. Finally, based on reflections on his professional experience, the author includes the educational goals his students have achieved.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_2(1)_25-34;21
Keywords: Formación inicial del profesorado
Docencia universitaria
Tecnologías de la información y la comunicación (TIC)
Initial training
University teaching
Information and communication technologies (ICT)
URI: http://hdl.handle.net/10481/23140
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Bartolomé Pina, A. Un modelo alternativo para la formación de los futuros profesores en el uso de las TICs. Profesorado, 12(1): 25-34 (1998). [http://hdl.handle.net/10481/23140]
Appears in Collections:Vol. 2,1 (1998)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_2(1)_25-34.pdf68.54 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada