Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 1,2 (1997) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23135

Title: Las nuevas tecnologías en la enseñanza
Other Titles: The new technologies in education
Authors: Prendes Espinosa, Mª Paz
Issue Date: 1997
Abstract: El artículo, tras describir de forma breve el concepto de nuevas tecnologías, se centra en el análisis de las redes de comunicación y muestra sus orígenes, su desarrollo e implicaciones en la enseñanza. Las redes de educación se constituyen en una herramienta muy potente para la construcción compartida del conocimiento que está dando lugar a un gran número de experiencias educativas: redes de aulas, sistemas de distribución de cursos on-line, experiencias de aprendizaje abierto, experiencias de aprendizaje informal.
The article, after briefly describing the concept of new technologies, focuses on the analysis of communication networks and shows their origins, their development and their importance in education. Educational networks are a very potent tool for the shared construction of knowledge, and they are giving rise to a large number of educational experiences: networks between classrooms, systems for distributing online courses, open learning experiences, informal learning experiences.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_1(2)_35-43;12
Keywords: Nuevas tecnologías
Redes de comunicación
Enseñanza a distancia
New technologies
Analysis of communications networks
Open learning experiences
Informal learning experiences
URI: http://hdl.handle.net/10481/23135
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Citation: Prendes Espinosa, M.P. Las nuevas tecnologías en la enseñanza. Profesorado, 1(2): 35-43 (1997). [http://hdl.handle.net/10481/23135]
Appears in Collections:Vol. 1,2 (1997)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_1(2)_35-43.pdf62.18 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada