Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 1,1 (1997) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23130

Title: La formación inicial del profesorado en medios de comunicación y nuevas tecnologías
Other Titles: Initial teacher training in communication media and new technologies
Authors: Sevillano García, María Luisa
Issue Date: 1997
Abstract: El artículo plantea la necesidad de la integración de los medios de comunicación y tecnologías en los currículos de Ed. Infantil, Primaria, Secundaria, Bachillerato y Formación Permanente. Tras una justificación de la importancia que tienen los nuevos medios tecnológicos para la organización y codificación de la realidad, se presenta una investigación en la que se analiza el uso de la prensa en la práctica profesional, las razones que llevan a integrarla en los currículos, los motivos por los que se abandona después de integrarla y en las asignaturas que con más frecuencia mantienen el uso de la prensa como medio formativo. Esta aportación finaliza con una propuesta de diseño curricular para la formación inicial del profesorado en medios de comunicación y nuevas tecnologías.
The article presents the need for integrating the communication media and technologies in the curriculum for preparing teachers of pre-school, primary education, secondary education, pre-university and Professional training. After justifying the importance of the new technological media in the organization and codification of reality, a study is presented which analyzes the use of the press in professional practice, the reasons that lead to integrating it in the curriculum, the reasons it is abandoned after its integration, and the subjects in which the use of the press is most often maintained as an educational medium. This study ends with a curricular design proposal for the initial training of the teaching staff in communication media and new technologies.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_1(1)_49-59;11
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación (TIC)
Formación inicial del profesorado
Integración curricular
Information and communications technologies (ICT)
Initial teacher training
Curricular integration
URI: http://hdl.handle.net/10481/23130
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sevillano García, M.L. La formación inicial del profesorado en medios de comunicación y nuevas tecnologías. Profesorado, 1(1): 49-59 (1997). [http://hdl.handle.net/10481/23130]
Appears in Collections:Vol. 1,1 (1997)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_1(1)_49-59.pdf68.26 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada