Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 1,1 (1997) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23127

Title: La técnica de los grupos de diagnóstico como procedimiento de evaluación de un currículum en cambio
Other Titles: The technique of diagnostic groups as evaluation procedure for a changing curriculum
Authors: Rodríguez Diéguez, José Luis
Issue Date: 1997
Abstract: El artículo presenta la utilización, coordinada y complementaria, de dos técnicas, una de índole cuantitativa “encuesta” y una segunda de carácter cualitativo “los grupos de diagnóstico” en la realización de un estudio de evaluación de los contenidos y los procesos de enseñanza en la Educación Secundaria Obligatoria. A partir de una contextualización de la investigación centrada en la evaluación interna (basada en juicios de los profesores), el trabajo se centra en la descripción y valoración de la técnica “Grupos de Diagnóstico”; destacando sus principales características y utilidades, su constitución, así como la selección de los miembros, moderador, registro de información, …; para terminar con unas conclusiones.
The article presents the coordinated and complimentary use of two techniques, one of a quantitative nature, “survey”, and the other of a qualitative nature, “diagnostic groups”, in carrying out an evaluation study of the contents and teaching processes in Obligatory Secondary Education. Based on a contextualization of the research focusing on an internal evaluation (based on teachers’ opinions), the study focuses on the description and ratings of the “Diagnostic Group” technique, highlighting its main characteristics and uses, its constitution, selection of its members, moderator, recording of information, ....; and ending with some conclusions.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_1(1)_25-32;11
Keywords: Investigación educativa
Grupos de discusión
Desarrollo curricular
Educational research
Discussion groups
Curricular development
URI: http://hdl.handle.net/10481/23127
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez Diéguez, J.L. La técnica de los grupos de diagnóstico como procedimiento de evaluación de un currículum en cambio. Profesorado, 1(1): 25-32 (1997). [http://hdl.handle.net/10481/23127]
Appears in Collections:Vol. 1,1 (1997)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_1(1)_25-32.pdf57.08 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada