Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 1,1 (1997) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23126

Title: Profesorado: hacia un futuro incierto
Other Titles: Teachers: toward an uncertain future
Authors: Vicente Rodríguez, Pedro S. de
Issue Date: 1997
Abstract: Editorial. Este trabajo aproxima a los lectores al futuro del profesorado, tratando los elementos claves en la construcción del porvenir de la enseñanza. A través de 35 declaraciones, agrupadas en 7 bloques, se sintetizan los principales temas de la profesión docente; los bloques que sirven de hilo conductor son: características generales de los profesores; la teoría y la acción práctica de los profesores; la reflexión y la acción profesional, la colaboración en el hacer de los profesores; crecimiento y desarrollo profesional; implicación de los profesores en su propio desarrollo; el profesor en su acción de enseñanza.
This study draws the reader’s attention to the future of teachers, by dealing with the key elements involved in creating perspectives for the teaching profession. Based on 35 statements divided into 7 blocks, key topics related to the teaching profession are synthesized. The blocks that serve as the common thread throughout are: the general characteristics of the teachers; the theory and practical activity of the teachers; reflection and professional activity; collaboration on teachers’ tasks; professional growth and development; involvement of teachers in their own advancement; the teacher in his teaching activity.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_1(1)_5-24;11
Keywords: Desarrollo profesional
Profesorado
Docente
Professional development
Teaching staff
Educational
URI: http://hdl.handle.net/10481/23126
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Vicente Rodríguez, P.S. de. Profesorado: hacia un futuro incierto. Profesorado, 1(1): 5-24 (1997). [http://hdl.handle.net/10481/23126]
Appears in Collections:Vol. 1,1 (1997)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_1(1)_5-24.pdf111.78 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada