Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 16,2 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23024

Title: La larga marcha de la acción ambiental en los centros educativos. Un estudio de caso en Aragón
Other Titles: The long course of environmental action in schools. A case study in Aragón
Authors: Marcén Albero, Carmelo
Issue Date: 2012
Abstract: La ambientalización curricular de los centros educativos es una tarea compleja. Se apoya en el creciente interés por las cuestiones ambientales pero tiene un difícil encaje en la metodología presente, muy preocupada por los contenidos. Aún así, es posible porque existe una cierta práctica profesional para trabajar determinadas cuestiones ambientales. Programar investigaciones para reconocer los rasgos de las actuaciones ambientalizadores presentes es un buen camino para construir a partir de ellas proyectos con nuevas dimensiones. Estas necesitan conocer los contenidos clave en la dinámica ambiental, diseñar los contextos de la intervención y concertar los procesos que se deberían recorrer para lograr una verdadera ambientalización. Ese es el camino que se recorrió en la investigación que aquí se presenta.
Making the curriculum environmentally friendly in schools is a complex task. Although it rests on the increasing interest for environmental questions, it fits into the present methodology in a difficult way, due to its great concern for contents. Even so, it is possible because there is a certain professional practice to work on certain environmental questions. Programming investigations to know the features of the present eco-friendly actions is a good way to build projects from them with new dimensions. These investigations need to know the key contents in the environmental dynamics, to design the contexts of intervention and to coordinate the processes that should be carried out to achieve a true green action in schools. That is the path that was followed in the investigation presented here.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev162ART8;162
Keywords: Investigación aplicada
Contenidos
Contextos y procesos
Ambientalización
Applied research
Contents
Contexts and processes
Environmentally friendly actions in schools
URI: http://hdl.handle.net/10481/23024
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Marcén Albero, C. La larga marcha de la acción ambiental en los centros educativos. Un estudio de caso en Aragón. Profesorado, 16(2): 121-143 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/23024]
Appears in Collections:Vol. 16,2 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev162ART8.pdf244.04 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada