Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 16,2 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23022

Title: Ambientalización curricular en la educación superior: un estudio cualitativo de las ideas del profesorado
Other Titles: Greening curriculum in Higher Education: a qualitative study of teachers' ideas
Authors: Mora Penagos, William Manuel
Issue Date: 2012
Abstract: En el contexto de la línea de investigación sobre “ambientalización curricular de los estudios superiores”, este estudio indaga las concepciones del profesorado de la Facultad de Medio Ambiente y Recursos Naturales de la Universidad Distrital en Bogotá, con el fin de determinar lo que están entendiendo por incluir la dimensión ambiental en el currículo, así como los requerimientos que creen son necesarios para ello.
In the context of the line of investigation about the "curriculum greening of higher education", this study explores the conceptions of the teaching staff of the Faculty of Environment and Natural Resources of the Distrital University in Bogota, in order to determine what are the understandings for including the environmental dimension in the curriculum, as well as the requests that believe are necessary for this.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev162ART6;162
Keywords: Dimensión ambiental del currículo
Desarrollo humano sostenible
Contenidos ambientales
Complejidad
Constructivismo
Formación didáctica
Environmental dimension of curriculum
Sustainable human development
Environmental contents
Complexity
Constructivism
Didactic formation
URI: http://hdl.handle.net/10481/23022
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Mora Penagos, W.M. Ambientalización curricular en la educación superior: un estudio cualitativo de las ideas del profesorado. Profesorado, 16(2): 77-103 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/23022]
Appears in Collections:Vol. 16,2 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev162ART6.pdf254.87 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada