Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 7 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/22369

Title: Exploring young student's functional thinking
Other Titles: Exploración del pensamiento funcional de estudiantes jóvenes
Authors: Warren, Elizabeth
Miller, Jodie
Cooper, Thomas J.
Issue Date: 1-Jan-2013
Abstract: El Early Years Generalizing Project (EYGP) implica a estudiantes de primer a cuarto curso de la educación primaria australiana (de 5 a 9 años) e investiga cómo comprenden y expresan las generalizaciones. Este artículo se centra en los datos recogidos de 6 estudiantes de primer curso en un estudio exploratorio con entrevista clínica que requería que los estudiantes identificaran patrones funcionales. Los resultados preliminares sugieren que el uso de los gestos (de estudiantes y entrevistadores), las conversaciones con ellos mismos (de estudiantes), y las actuaciones concretas, ayudaron a los estudiantes a buscar generalizaciones y a comenzar a expresar estas generalidades. También parece que cuando los estudiantes tomaron conciencia de la estructura, el uso de gestos y de las conversaciones con ellos mismos tendió a disminuir.
The Early Years Generalizing Project (EYGP) involves Australian years 1 to 4 (age 5 to 9) students and investigates how they grasp and express generalizations. This paper focuses on data collected from 6 Year 1 students in an exploratory study within a clinical interview setting that required students to identify function rules. Preliminary findings suggest that the use of gestures (both by students and interviewers), self-talk (by students), and concrete acting out, assisted students to reach generalizations and to begin to express these generalities. It also appears that as students became aware of the structure, their use of gestures and selftalk tended to decrease.
Sponsorship: The authors gratefully acknowledge the support for this project from the Australian Research Council under grant DP0987737.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;7(2)
Keywords: Functional thinking
Generalization
Primary mathematics
Semiotics
Pensamiento funcional
Semiótica
Matemáticas de primaria
Generalización
URI: http://hdl.handle.net/10481/22369
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Warren, E., Miller, J., & Cooper, T. J. (2013). Exploring young students’ functional thinking. PNA, 7(2), 75-84. [http://hdl.handle.net/10481/22369]
Appears in Collections:Volumen 7

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA7(2)3.pdf196.99 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada