Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 7 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/22366

Title: Teacher knowledge and classroom practice: examining the connection
Other Titles: Conocimiento del profesor y práctica en el aula: estudio de su conexión
Authors: Gilbert, Michael
Gilbert, Barbara
Issue Date: 1-Jan-2013
Abstract: Este artículo amplía la investigación existente sobre el conocimiento del contenido para la enseñanza (CKT) y su papel en el progreso del aprendizaje del alumno. Dos profesores, con medidas altas y bajas de CKT respectivamente, fueron observados el mismo día enseñando contenidos similares. Numerosos estudios publicados recientemente relacionan el logro de los estudiantes con el CKT del profesor y muchos colegios estadounidenses han empezado a considerar medidas de CKT en la toma de decisiones para la contratación y permanencia de profesores. La enseñanza observada en este estudio muestra que el contenido puede ser enseñado efectivamente por profesores con niveles distintos de CKT. No obstante, se observan diferencias significativas en la enseñanza que conducen a cuestiones importantes para formadores de profesores en formación y en ejercicio.
This paper extends existing research regarding content knowledge for teaching (CKT) and the role it plays in advancing student learning. Two teachers, with high and low measured CKT respectively, are observed on the same day teaching similar content. Many studies have recently been published linking student achievement to teacher’s CKT and many US schools have begun including CKT measures in teacher hiring and retention decisions. Teaching observed for this study illustrates that content can be taught effectively by teachers across the spectrum of CKT levels, but observable and significant differences in teaching leads to important questions for in-service and pre-service teacher educators.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;7(2)
Keywords: Aprendizaje del profesor
Efectividad del profesor
Conocimiento del contenido para la enseñanza
Práctica en el aula
Classroom practice
Content knowledge for teaching
Teacher effectiveness
Teacher learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/22366
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gilbert, M., & Gilbert, B. (2013). Teacher knowledge and classroom practice: Examining the connection. PNA, 7(2), 51-61.[http://hdl.handle.net/10481/22366]
Appears in Collections:Volumen 7

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA7(2)1.pdf216.97 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada