Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 3 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/22300

Title: La comunicación, clave de excelencia visible en la Educación Superior
Other Titles: Communication, key to visible excellence in Higher Education
Authors: García-Ramírez, José Miguel
Issue Date: 2-Jul-2012
Abstract: La tendencia a la “excelencia visible” permite entender cómo aprenden los estudiantes y cómo influye la docencia en ese aprendizaje. Este estudio analiza la capacidad comunicativa como indicador clave de excelencia docente en la Universidad de Trent (Canadá), en el que participaron 158 docentes a los que se les pasó un cuestionario que mide 10 dimensiones. Los resultados ponen en evidencia la necesidad de la interacción comunicativa, concretamente la escucha empática, para alcanzar una excelencia visible en la docencia universitaria
The trend toward “visible excellence” allows us to understand how students learn and how teaching influences this learning, taking communication as a key indicator. This study analyzes and evaluates communicative capacity as key indicator of teaching excellence at Trent University (Canada). The participants were 158 teachers who were given a questionnaire with 10 dimensions. The results highlight the need for communicative interaction and especially empathetic listening in order to achieve visible excellence in university teaching.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación, Consorcio Mundusfor
Keywords: Educación Superior
Higher Education
Calidad educativa
Comunicación
Educational quality
Communication
URI: http://hdl.handle.net/10481/22300
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García-Ramírez, J.M. (2012). La comunicación, clave de excelencia visible en la Educación Superior. Journal for Educators, Teachers and Trainers. Vol. 3, pp. 25–36. [http://hdl.handle.net/10481/22300]
Appears in Collections:Vol. 3 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol03_02_jett_garcia-ramirez.pdf588.16 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada