Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/22225

Title: Editorial. El espacio de los puntos de vista: imágenes cruzadas, experiencias dialogadas
Other Titles: The multiple sights area: diverged images and shared experiences
Authors: Porta, Luis
Issue Date: 23-Dec-2011
Abstract: Este segundo número de la Revista Journal for Educators, Teachers and Trainers nos ofrece artículos que abordan complejas cuestiones asociadas a la Educación, a los maestros/profesores y a los estudiantes. Podemos distinguir tres grandes bloques temáticos: El primero, ligado a la Educación Superior y a problemáticas que presentan debates y discusiones sobre la profesión académica, la dinámica Universidad-Sociedad-Conocimiento y la redefinición de roles/funciones docentes frente a la aparición de “nuevos estudiantes” para “nuevas profesiones”. El segundo bloque asociado a la Formación Profesional o Educación a lo largo de toda la vida y, el tercer bloque aborda cuestiones epistemológicas y metodológicas del campo de la didáctica en diferentes áreas y niveles educativos. Estas miradas diferentes a problemas convergentes nos permiten rearmar una agenda que parta de la reflexión constante y del intercambio de experiencias para poder pensar formas alternativas de resolver los problemas de la educación.
This second issue of the Journal for Educators, Teachers and Trainers offers articles that address complex issues associated with Education, Teachers/professors and Students. We can distinguish three large thematic blocks: the first linked to Higher Education as well as debates and discussions on the academic profession, the University- Society- Knowledge dynamics besides the redefinition of roles/teaching responsibilities in view of the emergence of "new students" for "new professions". The second block is associated with vocational training or education throughout life, and the third block deals with epistemological and methodological topics of the teaching in different areas and educational levels. These various sights over converging questions allows us to reset an agenda starting from constant reflection and experiencies exchange, to think alternative ways of solving education problems.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación, Consorcio Mundusfor
Keywords: Educación superior
Formación profesional
Epistemología y metodología
Didáctica
Higher education
Profesional training
Epistemology and methodology
Didactics
URI: http://hdl.handle.net/10481/22225
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Porta, L. (2011). Editorial. El espacio de los puntos de vista: imágenes cruzadas, experiencias dialogadas. Journal for Educators, Teachers and Trainers, vol. 2, pp. 6- 12. [http://hdl.handle.net/10481/22225]
Appears in Collections:Vol. 2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol02_00_jett_editorial_luis_porta.pdf446.2 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada