Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 1 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/21978

Title: El Mindfulness como método para la mejora de las relaciones interpersonales
Other Titles: Mindfulness as a method for improving interpersonal relationships
Authors: Rodríguez de Medina Quevedo, Isabel
Issue Date: 2012
Abstract: Muchos de los problemas sociales se remontan a las dificultades de comunicación interpersonal. Este ensayo examina el potencial de la relación entre los estados de la mente, su anatomía y las interacciones sociales seguido por la eficacia de los programas Mindfulness para la mejora de los males sociales.
Many social problems begin with difficulties in interpersonal communication. This essay examines the potential of the relationship between states of mind, its anatomy, and social interaction followed by the efficacy of Mindfulness programs to improve social ills.
Sponsorship: Departamento de Psicología Social
Series/Report no.: Vol.1;Art.18
Keywords: Relaciones interpersonales
Mindfulness
Emoción
Neurobiología
Apego
Interpersonal relationships
Mindfulness
Emotion
Neurobiology
Attachment
URI: http://hdl.handle.net/10481/21978
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez de Medina Quevedo, I. (2012). El Mindfulness como método para la mejora de las relaciones interpersonales. En: ReiDoCrea. Vol. 1, pp. 132-137. [http://hdl.handle.net/10481/21978]
Appears in Collections:ReiDocrea, 1 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.1-Art.18-Rodriguez.pdf88.36 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada