Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 1 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/21945

Title: El uso de técnicas de animación sociocultural en la Universidad mejora las relaciones interpersonales entre profesores y estudiantes en la Universidad
Other Titles: The use of sociocultural animation techniques at the University improve interpersonal relationships between teachers and students
Authors: López Serrano, Carlos Jesús
Platero Ibañez, Christian
Aguilar Leyva, D.
Rubia Rodríguez, M. de la
Issue Date: 2012
Abstract: La relación existente entre el profesor y los alumnos puede depender de muchas circunstancias. De entre ellas, este estudio se centra en confirmar que el uso de técnicas de animación sociocultural en el aula hace que se vean mejoradas las relaciones interpersonales entre estos agentes educativos. El procedimiento metodológico seguido se centra en un enfoque interpretativo-descriptivo mediante el uso de unos cuestionarios como técnicas de recogida de datos. Los resultados encontrados confirman nuestra hipótesis inicial y a la vez nos abren las puertas hacia futuras líneas de investigación.
Relationships between teachers and students can depend on many circumstances. Specifically, this study focuses on confirming that the use of sociocultural animation techniques in the classroom can improve interpersonal relationships between them. The methodological approach adopted was interpretive-descriptive using questionnaires as a data collection technique. The results confirm our initial hypothesis and also open the doors to future research.
Sponsorship: Departamento de Psicología Social
Series/Report no.: Vol.1;Art.9
Keywords: Animación sociocultural
Relaciones interpersonales
Innovación educativa
Comunicación interpersonal
Grupo
Sociocultural animation
Interpersonal relationships
Educational innovation
Interpersonal communication
Groups
URI: http://hdl.handle.net/10481/21945
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: López Serrano, C.J. et al. (2012). El uso de técnicas de animación sociocultural en la Universidad mejora las relaciones interpersonales entre profesores y estudiantes en la Universidad. En: ReiDoCrea. Vol. 1, Art. 9, pp. 67-75 [http://hdl.handle.net/10481/21945]
Appears in Collections:ReiDocrea, 1 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea-Vol.1-Art.9-Lopez-Platero-Aguilar-Rubia.pdf152.02 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada