Show simple item record

dc.contributor.authorPérez Zamora, L.A.
dc.contributor.authorLópez López, María del Carmen
dc.contributor.authorCouto Olivares, J.M.
dc.contributor.authorNavarro Luque, G.
dc.date.accessioned2012-09-28T07:20:07Z
dc.date.available2012-09-28T07:20:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationPérez Zamora, L.A. ; López López, M.C.; Couto Olivares, J.M.; Navarro Luque, G. (2012). ¿Depende la satisfacción estudiantil de la calidad real de la facultad o de la percepción individual de ésta? Análisis comparativo entre facultades privadas y públicas. En: ReiDoCrea. Vol.1, Art. 4, pp. 29-37. [http://hdl.handle.net/10481/21940]en_US
dc.identifier.issn2254-5883
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/21940
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio es conocer la satisfacción estudiantil en relación a las universidades públicas y privadas. Es un estudio correlacional, realizado en la Universidad de Granada en la escuela universitaria de magisterio La Inmaculada y en la de facultad de ciencias de la educación. Participaron 111 alumnos entre ambas facultades que completaron un cuestionario sobre satisfacción estudiantil. Los principales resultados exponen que a pesar de no obtener diferencias significativas en la satisfacción global, sí lo hacen en distintos aspectos, obteniendo mayor satisfacción los estudiantes de la Facultad privada, en competencias profesionales y servicio administrativo, en comparación con los de la pública que obtienen mayores puntuaciones en satisfacción con el ambiente en la facultad y la biblioteca.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine student satisfaction in relation to public and private universities. The study is correlational, and was carried out in Granada, at the University School of Education of La Inmaculada and at the Faculty of Education. 111 students from both faculties completed a questionnaire about student satisfaction. The main results of this study show that despite there not being significant differences in the overall mean, there were differences in some aspects as the private university students were more satisfied with respect to professional skills, and admininistrative service than the public university students who obtained higher scores in satisfaction with the atmosphere of the faculty and of the library.en_US
dc.description.sponsorshipPsicología Socialen_US
dc.language.isospaen_US
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0
dc.subjectSatisfacción estudiantilen_US
dc.subjectUniversidad públicaen_US
dc.subjectUniversidad privadaen_US
dc.subjectStudent satisfactionen_US
dc.subjectPublic universityen_US
dc.subjectPrivate universityen_US
dc.title¿Depende la satisfacción estudiantil de la calidad real de la facultad o de la percepción individual de ésta? Análisis comparativo entre facultades privadas y públicasen_US
dc.title.alternativeDoes student satisfaction depend on the actual quality of the faculty or on the perception of the student? Comparative analysis between public and private facultiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License