Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
E-rph: Revista Electrónica de Patrimonio Histórico >
Nº 6 - jun 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/21789

Title: Algunas implicaciones didácticas del Patrimonio en la Titulación de Educación Social
Other Titles: Some didactical implications of Heritage in the Social Education Degree
Authors: Palma Valenzuela, Andrés
Issue Date: Jun-2010
Abstract: Al constituir las manifestaciones artísticas un gran factor educativo y de desarrollo, el estudio del Patrimonio y sus implicaciones didácticas supone un peculiar recurso de enseñanza-aprendizaje; razón que impulsó a la Universidad de Granada a insertar tal materia en el currículo de “Educación Social” instaurando un cauce por el cual desde la Didáctica de las Ciencias Sociales se ha implementado la formación inicial de esta titulación mediante el uso de la pagina Web del Observatorio del Patrimonio Histórico Español dependiente del Proyecto de Investigación 620-HUM del Dpto. de Hª del Arte de esta Universidad; proceso cuya relevancia aquí se valora.
Artistic manifestations represent a significant impulse to education and development, being the study of Heritage and its didactic implications a unique and very valuable resource for teaching and learning; this reason prompted the University of Granada to include this topic in the “Social Education” curriculum. Therefore, through the Teaching of Social Sciences, a channel was established for implementing the initial formation in this grade, taking advantage of the Spanish Historical Heritage Observatory webpage, which is linked to this University´s Art History Department’s 620-HUM Research Project. The article evaluates the relevance of this process.
Sponsorship: Departamento de Historia del Arte. Universidad de Granada.
Publisher: e-rph: Revista Electrónica de Patrimonio Histórico
Series/Report no.: Difusión Estudios;Estudios
Keywords: Patrimonio artístico y cultura
Artistic and Cultural Heritage
Difusión del Patrimonio
Heritage Broadcasting
Didáctica del Patrimonio
Heritage Didactics
Páginas Webs
Websites
URI: http://hdl.handle.net/10481/21789
ISSN: 1988-7213
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: PALMA VALENZUELA, ANDRÉS. «Algunas implicaciones didácticas del Patrimonio en la Titulación de Educación Social». e-rph: Revista Electrónica de Patrimonio Histórico [en línea] 2010. http://www.revistadepatrimonio.es/revistas/numero6/difusion/estudios/articulo.php.
Appears in Collections:Nº 6 - jun 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
difusion-estudios_palma_valenzuela.pdf976.16 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada