Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 7 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/21535

Title: Supporting students with learning disabilities to explore linear relationships using online learning objects
Other Titles: Apoyo a estudiantes con problemas de aprendizaje para explorar relaciones lineales mediante el uso de objetos de aprendizaje en línea
Authors: Beatty, Ruth
Bruce, Catherine D.
Issue Date: 1-Sep-2012
Abstract: The study of linear relationships is foundational for mathematics teaching and learning. However, students’ abilities to connect different representations of linear relationships have proven to be challenging. In response, a computer-based instructional sequence was designed to support students’ understanding of the connections among representations. In this paper we report on the affordances of this dynamic mode of representation specifically for students with learning disabilities. We outline four results identified by teachers as they implemented the online lessons.
El estudio de las relaciones lineales es fundamental en la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas. Sin embargo, las habilidades de los estudiantes para conectar distintas representaciones de las relaciones lineales han demostrado ser un reto. Ante esto, hemos diseñado una secuencia de enseñanza basada en ordenadores para fomentar en los estudiantes la comprensión de las conexiones entre estas representaciones.Presentamos las potencialidades de este tipo de representación dinámica para estudiantes con dificultades de aprendizaje, destacando cuatro resultados identificados por maestros al implementar las lecciones en línea.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;7(1)
Keywords: Algebraic understanding
Computer-based instruction
Learning disabilities and mathematics
Comprensión algebraica
Dificultades de aprendizaje y matemáticas
Instrucción basada en ordenadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/21535
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Beatty, R., & Bruce, C. D. (2012). Supporting students with learning disabilities to explore linear relationships using online learning objects. PNA, 7(1), 21-39. [http://hdl.handle.net/10481/21535]
Appears in Collections:Volumen 7

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA7(1)_2.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada