Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 7 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/21534

Title: School starters’ early structure sense
Other Titles: Sentido estructural temprano de estudiantes al inicio de su escolarización
Authors: Lüken, Miriam M.
Issue Date: 1-Sep-2012
Abstract: I analyse low and high achieving children’s competences regarding pattern and structure at the beginning of formal schooling comparatively. The aim is to evaluate the range of school starters’ early structure sense. The results suggest overall high pre-instructional competences which, however, differ strongly between the mathematical high and low achievers. I name cognitive milestones for the development of a sound early structure sense.
Analizo comparativamente las competencias relacionadas con patrones y estructura al comienzo de la escolaridad formal en escolares con bajo y alto rendimiento académico. El objetivo es evaluar la gama de sentido estructural de niños que se inician en la escuela. Los resultados sugieren en general altas competencias pre-instruccionales las cuales, no obstante, difieren considerablemente entre los escolares de bajo y alto rendimiento académico. Identifico hitos cognitivos para el desarrollo de un sentido estructural sólido.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;7(1)
Keywords: Early mathematical development
Patterning
Structure sense
Desarrollo matemático temprano
Identificación de patrones
Sentido estructural
URI: http://hdl.handle.net/10481/21534
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Lüken, M. M. (2012). School starters’ early structure sense. PNA, 7(1), 41-50. [http://hdl.handle.net/10481/21534]
Appears in Collections:Volumen 7

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA7(1)_3.pdf543.58 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada