Show simple item record

dc.contributor.authorChapman, Olive
dc.date.accessioned2012-04-24T07:46:11Z
dc.date.available2012-04-24T07:46:11Z
dc.date.issued2012-06-01
dc.identifier.citationChapman, O. (2012). Prospective elementary school teachers’ ways of making sense of mathematical problem posing. PNA, 6(4), 135-146.en_US
dc.identifier.issn1887-3987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/20053
dc.description.abstractThe study tackled prospective teachers’ sense-making of mathematical problem posing and the impact of posing different contextual problems on their learning. Focus was on the generation of new problems and reformulation of given problems. Participants were 40 prospective elementary teachers. The findings provide insights into possible ways these teachers could make sense of problem posing of contextual mathematical problems and the learning afforded by posing diverse problems. Highlighted are five perspectives and nine categories of problem posing tasks to support development of proficiency in problem-posing knowledge for teaching.en_US
dc.description.abstractEl estudio indagó sobre los modos en que futuros profesores de primaria dan sentido a la invención de problemas matemáticos y el impacto de plantear diferentes problemas contextualizados en su aprendizaje. El foco fue la invención de nuevos problemas y la reformulación de otros dados. Los participantes fueron 40 futuros maestros de primaria. Los resultados proporcionan elementos sobre posibles modos en que estos maestros dan sentido a la invención de problemas matemáticos y el aprendizaje que ofrece plantear diversos problemas. Se destacan cinco perspectivas y nueve categorías de tareas en la invención de problemas para apoyar el desarrollo de la competencia de plantear problemas en la enseñanza.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGrupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193),en_US
dc.relation.ispartofseriesPNA;6(4)
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectContextual problemsen_US
dc.subjectMathematical problem posingen_US
dc.subjectProspective elementary teachersen_US
dc.subjectSense makingen_US
dc.subjectDar sentidoen_US
dc.subjectFuturos profesores de primariaen_US
dc.subjectInvención de problemas matemáticosen_US
dc.subjectProblemas de contextoen_US
dc.titleProspective elementary school teachers’ ways of making sense of mathematical problem posing.en_US
dc.title.alternativeModos en que futuros profesores de primaria dan sentido a la invención de problemas matemáticosen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License