Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 6 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/20053

Title: Prospective elementary school teachers’ ways of making sense of mathematical problem posing.
Other Titles: Modos en que futuros profesores de primaria dan sentido a la invención de problemas matemáticos
Authors: Chapman, Olive
Issue Date: 1-Jun-2012
Abstract: The study tackled prospective teachers’ sense-making of mathematical problem posing and the impact of posing different contextual problems on their learning. Focus was on the generation of new problems and reformulation of given problems. Participants were 40 prospective elementary teachers. The findings provide insights into possible ways these teachers could make sense of problem posing of contextual mathematical problems and the learning afforded by posing diverse problems. Highlighted are five perspectives and nine categories of problem posing tasks to support development of proficiency in problem-posing knowledge for teaching.
El estudio indagó sobre los modos en que futuros profesores de primaria dan sentido a la invención de problemas matemáticos y el impacto de plantear diferentes problemas contextualizados en su aprendizaje. El foco fue la invención de nuevos problemas y la reformulación de otros dados. Los participantes fueron 40 futuros maestros de primaria. Los resultados proporcionan elementos sobre posibles modos en que estos maestros dan sentido a la invención de problemas matemáticos y el aprendizaje que ofrece plantear diversos problemas. Se destacan cinco perspectivas y nueve categorías de tareas en la invención de problemas para apoyar el desarrollo de la competencia de plantear problemas en la enseñanza.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193),
Series/Report no.: PNA;6(4)
Keywords: Contextual problems
Mathematical problem posing
Prospective elementary teachers
Sense making
Dar sentido
Futuros profesores de primaria
Invención de problemas matemáticos
Problemas de contexto
URI: http://hdl.handle.net/10481/20053
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Chapman, O. (2012). Prospective elementary school teachers’ ways of making sense of mathematical problem posing. PNA, 6(4), 135-146.
Appears in Collections:Volumen 6

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA6(4)_2.pdf436.99 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada