Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 3,1 (1999) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/19015

Title: La formación permanente del profesorado en España como terapia para la disminución del estrés
Other Titles: The faculty's permanent formation in Spain like therapy for the decrease of the stress
Authors: Maldonado Aibar, María Dolores
Villar Angulo, Luis Miguel
Issue Date: 1999
Abstract: Este artículo discute los resultados de un sondeo realizado con profesores de educación primaria y secundaria que habían manifestado grados de ansiedad en los centros escolares (N=320) y averigua las variables que influyen en la eficacia de los programas de formación permanente de las Comunidades Autónomas de España.
The article discusses the outcomes of a survey of elementary and secundary teachers which were concerned about school stress (N=320) to find out variables that influence the effectiveness of the inservice training programs in Spanish Autonomous Communities.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev31COL1;31
Keywords: Formación del profesorado
Estrés docente
Malestar docente
Formation in service
Educational stress
Educational uneasiness
URI: http://hdl.handle.net/10481/19015
ISSN: ISSN 1138-414X
ISSN 1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 3,1 (1999)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev31COL1.pdf119.53 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada