Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 4,1 (2000) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/19013

Title: La igualdad de oportunidades en la escuela de la diversidad.
Authors: Muntaner Guasp, Joan Jordi
Issue Date: 2000
Abstract: La sociedad actual ha vivido en estos últimos años una acumulación de cambios en los valores, actitudes y prácticas, que se reflejan en los planteamientos de la educación y en la realidad de la escuela. Uno de estos cambios se refiere al reconocimiento de la diversidad del alumnado, que obliga a la búsqueda de alternativas didácticas en la educación y en la práctica de la escuela: desde el reconocimiento explícito del derecho de todos a la educación y de que ésta se desarrolle atendiendo a la igualdad de oportunidades; donde la diversidad sea un valor enriquecedor y positivo para todos. Estas alternativas se fundamentan en el paso de un modelo de intervención compensatoria a introducir prácticas coherentes con la inclusión educativa, que se fundamenta en la implantación de un currículum comprensivo común y a la determinación de apoyos normalizados para alcanzar una real integración de todos los alumnos.
The present society has lived in these last years an accumulation on changes in the values, attitudes and practices, that are reflected in the expositions of the education and the reality of the school. One of these changes talks about the recognition fo the diversity of the pupils, who force actually to the search of didactic alternatives in the education and of the school: from the explicit recognition of the right of all to the education and of which this one is developed taking care of the equality of opportunities; where the diversity is an enriching and positive value for all. These alternatives are based on the passage of an compensatory intervention model to introduce coherent practices with the inclusión, that is based on the implantation of a comprehensive curriculum common and to the determination of ordinary supports to reach a real integration of all the students.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev41ART2.;41
URI: http://hdl.handle.net/10481/19013
ISSN: ISSN 1138-414X
ISSN 1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 4,1 (2000)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev41ART2.pdf78.31 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada