Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 4,1 (2000) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/19003

Title: Proceso metodológico seguido desde la formación inicial para asesorar al centro educativo.
Authors: Pérez-García, Purificación
Issue Date: 2000
Abstract: Nuestro artículo tiene por objeto, por un lado, ofrecer pautas para que desde la formación inicial, los alumnos se entrenen en la labor de asesor, concretamente, que sepan trabajar dentro de un proceso de asesoramiento. Para ello, deben conocer quiénes son los asesores, qué es el asesoramiento, cuáles son sus modelos teóricos y a qué abanico de estrategias y técnicas pueden recurrir. Y por otro, ejemplifcar paso a paso cómo se inicia el entrenamiento en un proceso de asesoramiento desde la formación inicial.
Our article has two objectives: the firts one is to give information about what is the counseling, who is the counselor, what are the strategies and the skills wich help to improbé the issue. The second one is to offer a step by step guide of how the students are trained in the counseling process.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev41COL2.;41
URI: http://hdl.handle.net/10481/19003
ISSN: ISSN 1138-414X
ISSN 1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 4,1 (2000)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev41COL2.pdf80 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada